AIK ÄR TILLBAKA




Efter massa år har äntligen AIK tagit sig tillbaka till Elitserien i hockey. Elitseriebiljetten skrivs ikväll efter vinsten hemma i hovet mot växjö med 2-0. Det blev kaos i hovet och det tog inte lång tid innan isen va full av aik suportrar. Men nu är frågan, kommer råttorna att klara sig kvar i elitserien nästa år? Vad tror ni? Djurgården - AIK derby i ishockey kommer nu äntligen bli verklighet. Fast, blir matchen så rolig? 5-0 till DIF? Kollade på matchen och tempot va inte högt. Efter att ha följt djurgårdens väg till finalen och nu kollat på aik. Så ser man skillnad. Blir misshandel i derbyna nästa år. AIK har ingenting i elitserien att göra.


Kommentarer
Postat av: Anton

AIK har visst i elitserien att göra! Tänk på att de nu pga uppflyttningen får nya pengar som de troligen kommer att kunna skaffa lite nya spelare för.



2010-04-11 @ 21:38:09
Postat av: Ägarna

Lätt att säga, men vilka ska gå till aik då? Dom lär ju inte få några spelare från elitserien, och då blir det underifrån och som vi sett så är de spelarna inget att lira med precis!

2010-04-11 @ 21:47:13
Postat av: Johan

De kommer nog att klara sig kvar, med det blir riktigt tufft.. och de flesta pengarna lär väl gå till att betala skulder och liknande, eller? Men jag både tror och hoppas att AIK, med Dick Tärnström i spetsen, kommer att klara sig kvar! Forza Gnaget! :D

2010-04-11 @ 21:54:15
Postat av: Anonym

Det har ryktats om flera spelare från elitserien, bland annat Niclas Hävelid.



Även flera tongivande spelare från allsvenskan sägs vara på gång, så jag tycker det ser positivt ut. Men defensiven behöver definitivt förstärkas med minst ett par spelare!



Och Johan, som jag fattat det så är nu alla skulder betalda, men ekonomin är fortfarande inte särskilt stabil, men i och med ökade inkomster vid spel i elitserien så borde man kunna förstärks laget!

2010-04-11 @ 22:04:24
Postat av: Anton

Oj glömde skriva mitt namn på förra :P

2010-04-11 @ 22:04:53
Postat av: Ägarna

Det är sant, kan dom få in lite heta namn i truppen och ett stabilt backpar så kan dom hålla sig kvar. Dom kommer inte kunna slåss om slutspelet än. Det tror jag inte iallafall. Men som du nämnde, dom kommer att få bättre ekonomi genom spel i elitserien. Så jag tycker det ser ljust ut men det blir svårt tror jag. Som DIF fan så hoppas jag att AIK håller sig kvar. Stockholmslag behövs i hcckeyn också!

2010-04-11 @ 22:08:43
Postat av: Niclas

Grymt kul med derby i hockey, de va inte igår =)

2010-04-11 @ 23:21:54
Postat av: Anonym

AIk har allt i elit serien att göra! dem hör till och med hemma på prispallen!

2010-04-12 @ 15:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0